retur & reklamation

Kontakta alltid oss och invänta besked inför en ev. retur via formuläret här intill.

Bifoga följesedel i paketet, och emballera produkterna med lika stor omsorg som i originalutskicket. Inga returer kan skickas via ombud utan måste skickas direkt till anvisad adress.

Återanvänd samma förpackning som du fick din vara levererad i. Om du av någon anledning måste använda en annan kartong måste du först säkerställa att det inte överskrider måtten för försändelsen ovan och att det skyddar varan väl.

Ett bra emballage innebär att paketet skall kunna släppas från 1,5 meter och fraktas med andra paket staplade på sig utan att skadas.

Om emballaget är bristfällig riskerar du att inte få någon ersättning vid skadat gods.

Använd dig av formuläret intill för att fylla i alla uppgifter gällande ditt ärende. Ett accepterat mottagande av reklamationsanspråk betyder inte att ärendet är godkänt. Accepterar vi att ta emot din reklamation kommer en avgiftsfri fraktsedel bifogas som ska användas för frakt tillbaka till lagret, vi återbetalar ej för eventuella egna fraktkostnader.

Återanvänd samma förpackning som du fick din vara levererad i. Om du av någon anledning måste använda en annan kartong måste du först säkerställa att det inte överskrider måtten för försändelsen ovan och att det skyddar varan väl.

Ett bra emballage innebär att paketet skall kunna släppas från 1,5 meter och fraktas med andra paket staplade på sig utan att skadas.

Om emballaget är bristfällig riskerar du att inte få någon ersättning vid skadat gods.

Så snart din produkt når oss kommer du att kontaktas via mail för vidare instruktioner angående ditt ärende. Tänk på att du som kund ansvarar för produkten tills det att den mottagits av vår returavdelning, vilket bland annat innefattar risken för att produkten skadas eller kommer bort under frakten tillbaka till oss. Inga returer kan skickas via ombud utan måste skickas direkt till anvisad adress. Paketera med omsorg.

    Din varukorg är tom 😱
      Calculate Shipping

      Om du har några frågor som rör våra leveranstider & villkor och liknande ber vi er först läsa villkor & frakt eller FAQ för att se om ni hittar svaret där. Andra specifika frågor som rör t ex ert kundkonto eller era aktuella beställningar & produkter så kan du skapa ett ärende hos kundservice genom formuläret. Ange alltid ordernummer för frågor som rör beställningar.

      Skapa ett ärende hos kundtjänst